Ce este PR-ul?

PR-ul sau relații publice pe românește, reprezintă o ramură din vastul domeniu al comunicării, devenit în ultimul timp din ce în ce mai important și mai folosit de către specialiști.

Relațiile publice sunt indispensabile lumii în care trăim astăzi și vitezei care ne înconjoară. Cu ajutorul acestora putem facilita atât comunicarea, cât și înțelegerea.

Cea mai utilizată definiție ar fi aceasta: „efort direcționat spre motivarea și influențarea clienților în primul rând prin intermediul mijloacelor de comunicare, pentru a-i determina să gândească bine despre o organizație, să o respecte și să o susțină în perioadele mai dificile”.

Dar una și mai cuprinzătoare ar fi aceasta: „Relațiile publice- contituie relativ recent ca o activitate distinctă desfășurată de intreprinderi, instituții, organisme publice ș.a. din țările cu o economie dezvoltată- implică- din partea întreprinderii cultivarea unor contacte directe, realizate consecvent și sistematic, cu diferite categorii de public, cu persoane influente din conducerea altor întreprinderi din țară sau străinătate, cu mass media, cu reprezentanți ai puterii publice, lideri de opinii, în scopul obținerii sprijinului acestora în efortul de păstrare și dezvoltare a intereselor sale. Ca domeniu distinct de activitate al agenților economici, relațiile publice se înscriu între instrumentele cele mai moderne ale politicii de comunicație în societatea contemporană, întrunind totodată și veritabile atribute promoționale”.

(Șerbănică, D. Relații publice. București: Ase, pp.10-11)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s